Professionele diagnose en tuning van uw auto-elektronica in Zuidwolde

ADCG heeft zich gespecialiseerd in de nieuwste technieken en ontwikkelingen op het gebied van auto-elektronica. Bij ons vindt u altijd de nieuwste diagnoseapparatuur waarmee we diep in de software kunnen kijken van de meeste merken en type auto’s. Zo kunnen wij vrijwel alle elektronische problemen verhelpen.

Aircosystemen

Aircosystemen bevatten steeds meer elektronica en hebben daardoor vaker ingewikkelde storingen. Hebt u een probleem met uw airco? Wij lossen dit voor u op.

Een airco wordt vaak vergeten tijdens de onderhoudsbeurten. Aircosystemen moeten minimaal één keer in de twee jaar gecontroleerd worden, dit vanwege eventuele lekkages. Deze controle is belangrijk omdat de airco gesmeerd wordt door olie in het koudemiddel. Als er te weinig koudemiddel over is in de airco, zal de smering onvoldoende zijn en kunnen belangrijke onderdelen kapotgaan. Dit met dure reparaties tot gevolg. Voor reparaties aan aircosystemen hebben wij de vereiste STEK-diploma’s.

Een probleem met uw airco? Wij lossen dit op

Chiptuning

De meeste motoren in de auto’s van nu worden door een Electronic Control Unit (ECU) aangestuurd. Deze ECU regelt continu onder meer de ingespoten hoeveelheid brandstof, de turbodruk en het ontstekingstijdstip.

De meeste motoren in de auto’s van nu worden door een Electronic Control Unit (ECU) aangestuurd. Deze ECU regelt continu onder meer de ingespoten hoeveelheid brandstof, de turbodruk en het ontstekingstijdstip.

chiptuning

Bij chiptuning worden de programma's geoptimaliseerd die aan de hand van vele parameters (gemeten waarden) het motormanagement vormen. Chips in een ECU bevatten softwareprogramma's die vaak ver binnen de maximale belasting van de desbetreffende automotor zijn ingesteld. Er is dus vrijwel altijd ruimte om de automotor te chiptunen, zonder dat de motor onherstelbaar beschadigd wordt. Sommige fabrikanten brengen verschillende vermogensvarianten van dezelfde motoren op de markt. Deze motoren worden softwarematig aangepast bij aankoop. Als men een sterkere versie overweegt te kopen, wordt er dus gewoon een sterkere softwarevariant geplaatst.

Met chiptuning worden de parameters opnieuw, maar dan meer ideaal, op elkaar afgestemd. Dit leidt bij motoren met een turbo of een andere vorm van laaddrukverhoging tot 20 tot 40% prestatieverbetering, dus koppel (trekkracht) en vermogen (topsnelheid). Bij atmosferische motoren is de winst 6 à 8%. Hierdoor kan de auto sneller optrekken en wordt de topsnelheid verhoogd. Bij een onveranderde rijstijl is een vermindering in brandstofverbruik mogelijk omdat het rendement van de motor wordt verhoogd. De motor wordt levendiger en reageert sneller op gaspedaalbewegingen. 

Benieuwd wat het kost om uw auto te chiptunen?